Monday, September 8, 2014

Van sütőnk!

Ez nem is lenne akkora szám, ha otthon is lett volna. De az otthoni kicsi konyhába nem fért el egy sütővel is rendelkező tűzhely. A két főzőlapos, ha nem kell, akkor elpakolható rezsó (becsületes nevén Rezső) jó szolgálatot tett, amikor főzésre adtuk a fejünket, de én már rég óta vágytam egy sütőre.

Külön-külön és együtt is több körben és több hónapon keresztül böngésztük az internet és a Média Markt kínálatát, mértük a sütőket (akkor már a passzintsunk be egy teljes tűzhelyet a konyhába ötletét rég feladtuk) és mértük az otthoni réseket. Jött az ötlet: a mikró helyére mehetne a sütő! Az ötlet remek, de az túl magasan van egy forró cucchoz, harmadfokú égési sérülések borítékolva és különben is, akkor hova tesszük a mikrót? Kettes számú ötlet: a hűtő tetejére tegyük a sütőt, a mikró meg maradjon a helyén. Igen kiváló, de akkor hova fogjuk pakolni a mosogatás eredményeként csöpögő tányérokat és bögréket, mert az edényszárító eddig igen jól ellakott a hűtő tetején... Alternatívaként az is szóba jött, hogy szerezzünk egy olyan igazi nagy samu kalapácsot és verjük ki a konyha oldalát a tető felé, arra van hely, lehet terjeszkedni és akkor akár már egy egész új tűzhely is elférne. De ezt a lehetőséget is, mint az előzőeket, végül elvetettük. Nehéz kérdés ez!

Így maradt az ígéret (amit eleinte természetesen motivációnak használtam) Marci felé, hogy ha egyszer lesz egy olyan lakásunk, ahol van sütő, az első két étel, amit sütök neki az egy rakott krumpli és egy brownie lesz. Természetesen két külön tepsiben!

Nos, most van tűzhelyem és van benne sütő is!!! Neve még nincs, egyelőre Tűzhelynek hívjuk és hallgat rá! Gáz a lelkem, alul is, felül is. Az ilyet eddig gondosan elkerültem. Hát, most szokom... Rakott krumpli viszont még nem készült a sütőjében, mert egyelőre csak vegetáriánust tudnék csinálni: nincs se virsli, se szafaládé, se hasonló husi, ami jó lenne bele. Mellesleg kolbász sincs – az ország hivatalosan muszlim, de ezt nem is bánom, mert attól nekem ég a gyomrom. Tehát kissé tanácstalanul állok, milyen hússzerűséget tegyek bele. Nem adom fel, szemem nyitva tartom!

Készült viszont almás-bazsalikomos csirke, ezzel avattam fel a sütőt. A receptet a NoSalty-n találtam és eredetileg azért tetszett meg, mert a cukormentes receptek között volt, második, nem elhanyagolható szempont: minden volt hozzá itthon. Mer’ ez is fontos! Elkészíteni rém egyszerű és a végeredmény nagyon finom! Pici rizs hozzá köretnek és az utolsó csepp szaftig elfogyott.


Készült még egy finomság, amire szintén rég óta vágytam, hogy elkészíthessem! Nem árulok el titkot, ez is rém egyszerű, de az a nekem való, bonyolultba egyelőre nem mennék bele. Ezt Zsuzsitól hallottam, és ha nem egészen így csinálja, akkor elnézést, az alapötlet megmaradt, a kivitelezés során valószínűleg némileg módosult a dolog. Majd az itteni lehetőségekre fogom és nem a szürkeállományom alulműködésére! A lényege: befűszerezett husi, felszeletelt krumpli, hagyma, répa, egymás mellé és alá-fölé a jénaiba, kis zsiradék alá, tettem hozzá pici vizet is és voilá! Köret nem kell hozzá. Nem győztem repetát szedni. (Egyébként a Zsucikonyha blog nagy túlélőkalauz, messzire szakadt honleányainknak - is - ajánlom! :) )


No comments:

Post a Comment